Porady dla kierowców Kampera - Diesel Tech, pytania i odpowiedzi: Konserwacja zapobiegawcza

 


Pierwsza generacja 6,7-litrowych Super Duty wprowadziła nowy poziom osiągów i trwałości do linii pickupów Forda. Mimo to, aby zapewnić długą, stosunkowo bezproblemową eksploatację, konieczne są pewne czynności konserwacyjne i zapobieganie kilku typowym problemom z silnikiem. Zdjęcia: Bruce W. Smith

LIPIEC 2020 r.

Konserwacja zapobiegawcza Forda o pojemności 6,7 litra

Czerwona litera QMam Forda F-350 z 2011 r. 6,7-litrowego, długiego Crew Cab (King Ranch) w stanie jak nowy, który kupiłem cztery lata temu z 12 000 mil na nim. Ma teraz 32 000 mil. Ciągniemy piąte koło Northwood Arctic Fox 27T, co stanowi około 8 000 z tych mil. Nie jest to codzienny kierowca i jednorazowo siedzi kilka tygodni. Co roku wymieniam olej i filtry, niezależnie od przebiegu. Używam dodatku do oleju napędowego do paliwa i oleju, a po jeździe staram się przez kilka minut pracować na biegu jałowym, żeby schłodzić turbo.


Przed ostatnią podróżą zapaliła się lampka silnika i zdiagnozowano diagnostyczny kod usterki (DTC) jako związany z płynem wydechowym silnika wysokoprężnego (DEF), co spowodowało wymianę podgrzewacza i pompy DEF. Powiedziano mi, że chociaż kilometry są małe, ciężarówka nadal jest starsza i to mógł być winowajcą.


Mój 6,7 litra to pierwsza generacja. Czy możesz udzielić porady dotyczącej konserwacji, stylu jazdy i zgłaszanych części, na które powinienem zwrócić uwagę? Powiem, że z łatwością wciąga 10000 funtów, a poza tym jednym problemem był bezproblemowy.


Zielona litera A.6,7-litrowy silnik Forda Power Stroke to wspaniały pod każdym względem silnik w porównaniu z poprzednią ofertą Super Duty, charakteryzujący się znacznie większą mocą i ogólną niezawodnością niż inne diesle Forda. Istnieje kilka problemów mechanicznych, które wydają się być wspólne dla wszystkich, zarówno pierwszej generacji (2011-2014), jak i drugiej (2015 do chwili obecnej). Jedną ze wspólnych cech są wycieki uszczelki górnej miski olejowej.


Inną kwestią we wcześniejszych 6,7L wydaje się być awaria zespołu separatora oleju wentylacji skrzyni korbowej (CCV), co spowoduje wygenerowanie kodu DTC PO4DB. Ford wysłał powiadomienie w tej sprawie ( FSA 17M04 ), więc możesz skontaktować się z kierownikiem serwisu u dealera Forda, aby sprawdzić, czy dotyczy to Twojej ciężarówki.


Wiadomo również, że pierwsza generacja 6,7L przecieka na uszczelce pompy próżniowej, co może wydawać się wyciekiem oleju z przedniej uszczelki głównej. Oczywiście awarie czujników temperatury spalin (EGT) są dość powszechne, podobnie jak awaria chłodnicy EGR - nawet w silnikach o niskim przebiegu, takich jak twój - które zwykle powodują wygenerowanie kodu DTC P0401.


Technicy Forda z silnikami wysokoprężnymi twierdzą również, że silniki 6,7L pierwszej generacji są podatne na wycieki płynu chłodzącego z chłodnicy, turbosprężarki, przewodu T chłodnicy oleju i pompy wody. Wydaje się, że największym winowajcą wycieków chłodziwa są złącza turbosprężarki w silnikach Power Strokes sprzed 2017 roku.


Należy również pamiętać, że turbosprężarki VGT Garrett GT32 we wczesnych silnikach 6,7L miały sprawiedliwy udział w awariach łożysk, co doprowadziło do zmiany rozmiaru / konstrukcji turbosprężarki w modelach 2017 i nowszych, a wielu właścicieli modernizuje obecnie modele z 2011 roku do 2106 z turbosprężarką Garrett GT37 lub podobną.



Jest też problem z DEF, którego już doświadczyłeś: grzałka wewnątrz jednostki wysyłającej DEF ulega awarii, co wymaga wymiany całego zespołu.


Jeśli chodzi o wskazówki dotyczące konserwacji i jazdy, kontynuuj to, co robisz. Wymień wszystkie filtry zgodnie z instrukcją obsługi i wytycznymi dotyczącymi suplementów dla silnika wysokoprężnego, jak określono w części dotyczącej użytkowania w ciężkich warunkach. Używaj najwyższej jakości dostępnych smarów.


Jedna wskazówka dla inżyniera Power Stroke, który pracował nad rozwojem przekazanych mi 6,7-litrowych modeli, to przepłukiwanie / serwisowanie skrzyni biegów co 75 000 mil zamiast 150 000 mil, jak podano w Przewodniku po planowanej konserwacji , i wymiana napędu akcesoriów pas (y) w tym samym czasie.


Jeśli planujesz trzymać tę ciężarówkę w pobliżu przez długi czas, dbanie o silnik i skrzynię biegów opłaci się po latach w porównaniu z kimś, kto był mniej sumienny w aspektach konserwacji zapobiegawczej.


Bezpieczna temperatura pracy Allison

Czerwona litera QJaka jest maksymalna bezpieczna temperatura pracy mojej skrzyni biegów Allison?

odp.

Zielona litera A.Ogólna zasada jest taka, że ​​pięcio- i sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów GM Duramax Allison zwykle działa w temperaturze około 170 do 200 stopni Fahrenheita w warunkach bez holowania / ciągnięcia. Idealna temperatura pracy to około 175 stopni. Holowanie i przewóz samochodów ciężarowych i kamperów zwykle podnosi te temperatury do 210 do 240 stopni.


GM zawarł następujące informacje w dodatku do silników wysokoprężnych dla wcześniejszych Duramaxów: „Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w skrzynię biegów Allison, a płyn osiągnie temperaturę około 275 stopni Fahrenheita lub wyższą, na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy„ Trans Hot Idle Engine ”, i rozlegnie się dzwonek, aż temperatura spadnie poniżej 265 stopni. Zjedź pojazdem z jezdni, kiedy będzie to bezpieczne. Zaciągnij hamulec postojowy, ustaw skrzynię biegów w pozycji Park i pozwól silnikowi pracować na biegu jałowym, aż temperatura skrzyni biegów spadnie poniżej 265 stopni. ”


Z jakiegoś powodu późniejsze podręczniki nie wspominają o tych informacjach. Jeśli zauważysz, że temperatura unosi się wokół 200 do 210 stopni podczas jazdy bez holowania i 230 do 240 stopni podczas holowania, zalecam sprawdzenie i przepłukanie fabrycznego układu chłodzenia oraz rozważenie zainstalowania dodatkowej chłodnicy skrzyni biegów lub modernizacji do bardziej wydajna chłodnica na rynku wtórnym.


Powodem bardzo poważnego traktowania ciepła przenoszonego jest to, że ciepło pogarsza właściwości smarne płynu przekładniowego i właściwości cierne. Jeden z techników przekładni wyjaśnił to w ten sposób: „Wysoka temperatura płynu, zwykle powyżej 250 stopni, powoduje, że na wewnętrznych częściach zaczyna tworzyć się lakier. Sprzęgła zaczynają się ślizgać, ciepło z tego tarcia wciąż się buduje, a gumowe uszczelki i o-ringi zaczynają twardnieć, co może prowadzić do wycieków i strat ciśnienia. ”


10-biegowy Allison znaleziony w 2020 i nowszych Duramax HD zawiera płyn o bardzo niskiej lepkości, nowe komponenty wewnętrzne i wyrafinowane oprogramowanie komputerowe, które pomaga utrzymać temperaturę przekładni na niższym poziomie niż stary Allison we wszystkich warunkach pracy. Ale nadal opłaca się monitorować temperaturę przekładni dowolnego pojazdu podczas holowania ciężkiego pojazdu.


Przekładnie Allison za 6,6-litrowymi Duramaxami przetworników GM HD sprzed 2020 r. Zwykle działają w zakresie od 170 do 200 stopni Fahrenheita w warunkach bez holowania / ciągnięcia. Idealna temperatura pracy to około 175 stopni. Holowanie i przewóz samochodów ciężarowych i kamperów zwykle podnosi te temperatury do 210 do 240 stopni. Trwałe temperatury robocze powyżej 250 stopni podczas holowania powinny być problemem.


Usługa Duramax DEF

Czerwona litera QMam Chevy 2013 HD z silnikiem Diesla o przebiegu 135 000 mil, a kontrolka Check Engine (CEL) właśnie się zapaliła i mówi „Service Exhaust Fluid System”. Sprawdziłem i dolałem płynu DEF, ale nadal komunikat pozostaje włączony. Jakie jest Twoje najlepsze przypuszczenie, co jest przyczyną problemu?

Floyd Harrell


Zielona litera A.Pierwsze słowo w ostrzeżeniu CEL to „Service”. Nie mówi „niski poziom płynu”. To, co się stało, to to, co technicy diesla nazywają „miękkim” DTC. Może to być kod, taki jak P2BAA (przekroczenie NOx - niskie zużycie odczynnika), P249E (kontrola wtrysku reduktora w zamkniętej pętli przy granicy - zbyt wysoki przepływ) lub jeden z dwudziestu innych kodów związanych z DEF w 2010 do 2105 6.6- litrowe przetworniki GM HD zasilane Duramaxem.


Firma GM wydała we wrześniu 2014 r. Biuletyn serwisowy ( Biuletyn nr 12-06-04-002C ), który dotyczy tego problemu. W tym przypadku w biuletynie serwisowym jest napisane „Serwisowanie układu płynu wydechowego (sabotaż): Ten komunikat jest wyświetlany, gdy zostanie ustawiony kod DTC dotyczący układu DEF, który jest interpretowany jako ingerencja w system”. Następnie zapewnia szczegółowy schemat blokowy, który technik powinien zastosować podczas diagnozowania / naprawy problemu. Jeśli układy wydechowe i DEF są nadal na stanie (bez usuwania), a technik przejdzie przez kody DTC, problem najprawdopodobniej będzie wskazywał na zły czujnik lub inny uszkodzony komponent związany z monitorowaniem spalin i DEF. Części można zwykle łatwo wymienić, a system monitorowania DTC resetuje.


Piskliwy hamulec wydechowy

Czerwona litera QJaka jest przyczyna i właściwe rozwiązanie problemu piszczącego hamulca wydechowego w moim Ram 3500 z 2008 r., Który przejechał nieco ponad 100 000 kilometrów [62 000 mil]?


Zielona litera A.Keitha, „piszczący” hamulec wydechowy w 6,7-litrowym Cumminsie jest zwykle spowodowany wyciekiem spalin między turbosprężarką a kolektorem wydechowym. Kiedy uruchamia się hamulec wydechowy, ogranicza on wydostawanie się spalin z silnika, a to przeciwciśnienie zapewnia „hamowanie wydechowe”. Kiedy rośnie ciśnienie wsteczne, na uszczelki wywierany jest duży nacisk. Jeśli uszczelka jest zła lub śruby mocujące nie są odpowiednio dokręcone lub są nawet złamane, wydech wydostający się wokół i wokół uszczelki działa tak, jak powietrze przechodzące przez stroik w klarnecie lub saksofonie, co powoduje skrzypienie, piszczenie.


Ruben Villalobos z Mobile Diesel Service w Sutherlin w stanie Oregon mówi, że typowymi winowajcami, którzy powodują „pisk” hamulca wydechowego Cummins, są luźne zaciski V zaworu odcinającego EGR, luźne mocowanie EGR, złamane śruby mocujące kolektor wydechowy (zwykle cylinder jeden lub sześć) lub wypaczony kolektor wydechowy. Odgłosy występujące podczas włączania hamulca wydechowego są prawie zawsze związane z wyciekami z kolektora wydechowego lub EGR.


Przyjrzyj się uważnie, gdzie kolektor wydechowy łączy się z głowicą z tyłu silnika. Czy widzisz sadzę z tyłu kolektora? Jeśli tak, czas wymienić kolektor.


Sprawdź zacisk V na odcinku EGR. Czasami zacisk poluzuje się lub nawet pęknie. Po aktywacji spowoduje to pisk lub pisk hamulca wydechowego.


Sprawdź również mocowanie chłodnicy EGR do kolektora. Jeśli uszczelka jest uszkodzona lub śruby mocujące są nieco poluzowane, przeciwciśnienie wydechu z hamulca wydechowego będzie przechodziło przez uszczelkę, powodując „pisk” podczas aktywacji hamulca wydechowego.


Villalobos mówi, że jedna sztuczka, której Mobile Diesel Service używa w swoim centrum napraw diesla / kamperów, aby znaleźć takie wycieki, to wziąć butelkę ze spryskiwaczem wypełnioną wodą z mydłem i spryskać podejrzany obszar, gdy silnik pracuje. W przypadku wycieku spalin pęcherzyki powietrza wskazują problematyczny obszar. „Zaskakujące jest, jak szybko pojawia się wyciek spalin” - mówi Ruben. „Oszczędza dużo czasu i zgadywania”.


Technik serwisowy pod maską 6,7-litrowej ciężarówki Cummins.

Pisk lub pisk, gdy włącza się hamulec wydechowy w Cummins 6,7-litrowym jest prawie zawsze związany z wyciekiem spalin w kolektorze wydechowym, zaworze EGR lub w pobliżu turbosprężarki. Dźwięk jest zwykle spowodowany ciśnieniem wstecznym wydechu uchodzącym wokół uszczelki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Konserwacja Kampera - wskazówki

Pierwsza generacja 6,7-litrowych Super Duty wprowadziła nowy poziom osiągów i trwałości do linii pickupów Forda. Mimo to, aby zapewnić długą...